Összefoglaló
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
Összefoglaló
„Gárdony Város Polgármesteri Hivatal szervezetfejlesztése” című,
ÁROP-1.A.2/A-2008-0265 azonosítószámú
projekt során történt szoftverbeszerzésekről
Az Államreform Operatív Program célja:
Az Operatív Program fő célja, hogy a támogatásokon keresztül növelje az igazgatási rendszer teljesítményét, és a szolgáltatások színvonalát a szűk erőforrások optimális felhasználásán keresztül.
A 2008-2009-es időszakban meghirdetett pályázatok, illetve kiemelt projekt tervezési felhívások keretében tovább növekedett a támogatott szervezetek száma, ennek eredményeképpen önkormányzatok juthattak hozzá a Strukturális Alapokból származó támogatásokhoz.
Forrás:www.vati.hu
A pályázat célja:
Az egyfordulós nyílt pályázat alapvető célja új szervezési-működési kultúra széleskörű elterjesztése a polgármesteri, illetve körjegyzőségi hivatalokban elsősorban a stratégiai menedzsment, az eredményességi szemlélet, a felügyelt intézmények felé a jó gazda hozzáállás és a költséghatékonyság megerősítésével.
Forrás:www.nfu.hu
• TIMER – időgazdálkodó rendszer
A TIMER időgazdálkodó rendszer bevezetésének célja az ügyfélszolgálati tevékenységek ellátásának javítása (pl. munkaszervezés, ügyintézési folyamat átalakítása), valamint a hivatal belső szervezeti egységei közötti együttműködés javítása.
Főbb funkciói:
- bármely ügyfélfogadási helyen alkalmazható
- többszintű adminisztrátori és ügyintézői bejelentkezési rendszer
- internetes, telefonos, mobil telefonos és személyes bejelentkezési módok támogatása
- többszintű ügyfél bejelentkezés kezelése
- on- és off-line monitorozási módok
- vezetői döntéssegítő rendszer a közel 100 %-os kihasználtság beállítására
- ügyintézői teljesítménymérés támogatása
- ügyféltéri grafikus megjelenítő a széleskörű tájékoztatásra
- támogatja a más beszállítóktól származó hardver egységek jelentős részét
- meglévő rendszerekhez is illeszthető adatszinkronizálás biztosítása az XR rendszerrel
• CT-EcoSTAT Költségvetési Gazdasági és Gazdálkodási Rendszer
A gazdálkodási rendszer bevezetése elősegíti, hogy az ügyintézési idő csökkenjen, az ügyintézés eredményessége javuljon. A hálózaton nyugvó működés egyúttal a hivatal belső szervezeti egységei közötti együttműködést, és a civil és a vállalkozói szférával kialakítható kapcsolatok megszervezését is javítja.
A CT-EcoSTAT rendszer főbb funkciói:
- a gazdálkodási folyamatot számos szoftverelemmel segítő egységes rendszer;
- az egyes modulok egyetlen adatbázis adatait kezelik a kötelezettségvállalástól az analitikai nyilvántartásokon át a főkönyvi könyvelésen keresztül a K11-es adatkapcsolatig,
- a nyilvántartásokon kívül CT-CashFlow Likviditás menedzselő programot és költségvetés-tervező programot is tartalmaz.
• IPS nyomtatásszervező és WinPA postázó szoftver
A nyomtatásszervező és postázó szoftver alkalmazása elősegíti az ügyintézési idő csökkenését, az ügyintézés eredményességét, a hivatal belső szervezeti egységei közötti együttműködést.
A főbb funkciók:
- egy vagy több programmal előállított nyomtatott dokumentumok összegyűjtése, meghatározott szempontok szerinti rendezése, leválogatása és nyomtatása,
- dokumentumok módosítása vagy kiegészítése a nyomtatás előtt - OMR kódolás,
- a beépített postai díjszámítással a küldemények gyors és pontos díjmeghatározása,
- Magyar Posta vonalkódos ragszámainak nyomtatása,
- tértivevény és egyéb nyomtatványok előállítása.
• Internetes akadálymentesítés vakok, gyengénlátók és színtévesztők számára
A lakosság naprakész és folyamatos tájékoztatásának javítása, a döntések nyilvánossá tétele érdekében került kialakításra ez a megoldás.
A főbb funkciók:
- az oldal internetes akadálymentesítése az általánosan elfogadott nemzetközi NCAM szabványok, és a www.paramedia.hu H2F ajánlásai szerint történt,
- a fejlesztett tartam a nyitólapról elérhető, illetve a vakbarat.gardony.hu címről,
- az oldal sötét hátterű, erős kontrasztú, nagy betűkkel,
- az oldalra felkerült egy webböngésző felolvasó szoftver.
• E-FORTE építéshatósági ügyviteli rendszer
A fejlesztés célja az építésügyi feladatok elektronizálása, az ügyintézési idő csökkentése és a hivatal belső szervezeti egységei közötti együttműködés javítása.
A főbb funkciók:
- a rendszerrel végigkövethető az ügy elintézése a kérelem beérkezésétől az egyéb eljárási cselekményeken keresztül a döntéshozatalig, illetve az esetleges jogorvoslati szakaszig,
- a rögzített adatokból a rendszer elkészíti az előírt adatszolgáltatásokat és KSH statisztikákat,
- a rendszer lehetőséget biztosít a dokumentum generálásra a rögzített adatok alapján (pl. ügyfél értesítése, hiánypótlás, szakhatósági megkeresés, végzések, határozatok, stb.),
- a szoftver több szinten támogatja a határidőkezelést, és a vezetői információszolgáltatást.